1. Om priset sjunker efter jag har bokat, får jag då tillbaka pengarna?
KAYAK har inte hand om leveransen av reseprodukten du har bokat. Du bör kontakta online-leverantören av reseprodukten som du bokat för att se om du har rätt till en delvis återbetalning.
2. What are Hacker Fares?
Vår webbplats letar efter bättre erbjudanden för tur- och returbiljetter genom att kombinera två biljetter utfärdade av olika flygbolag för varje reseriktning. Eftersom två biljetter kommer att utfärdas kan olika regler och policyer (till exempel för bagageavgifter, ändringsavgifter och återbetalningar) gälla i varje riktning. Eventuella ändringar som görs på en av dina biljetter kommer inte att påverka den andra biljetten (om ditt första flyg till exempel ställs in av antingen dig själv eller flygbolaget, är det andra flygbolaget som du bokade ditt returflyg med inte skyldigt att utfärda en återbetalning eller ändra din resplan). Du ansvarar för att följa varje flygbolags villkor, som kan skilja sig åt (till exempel incheckningstider och gränser för bagagestorlek/vikt). Läs noga igenom informationen i varje flygbolags kontrakt innan du bokar, och se till att du uppfyller bokningskraven för båda biljetterna. Eftersom priserna ändras ofta, kontrollera att båda de angivna priserna fortfarande är tillgängliga innan du fortsätter med dina bokningar. Om du reser internationellt kan du behöva bevisa att du har ett tur- och returflyg vid incheckning och vid immigrationen. Det kan vara en god idé att skriva ut båda dina e-biljettbekräftelser innan du påbörjar din resa.
3. Varför stämmer inte priset på leverantörens sida med priset på KAYAK?
KAYAK söker igenom över hundratals sidor på en och samma gång för att få så korrekta resultat som möjligt. Ibland uppstår det dock fel i pris- och tillgänglighetsuppgifterna vi får från resesidorna.
Om du stöter på ett felaktigt pris hör av dig så snart du kan så vi kan börja felsöka!
Rapportera ett felaktigt pris